måndag, april 02, 2012

Blöjtårta

Denna helg var planerad så att det inte kunde bli bättre. Fredagen började samt slutade jättebra. Lördagen började dessvärre inte bra då jag vaknade av att jag varit öm i magen hela natten vilket hade lett till ingen sömn alls. Mamma och jag skulle åka till Gärdet, men på grund av tröttheten samt vädret hade jag ingen lust. Jag ville bara ha på mig mjukis hela dagen. Det fick bli en mysig filmkväll hemma hos mina föräldrar.

Natten mot söndag fick jag samma problem igen, kunde inte sova och hade en obehaglig känsla i magen. När magen växer så blir det ganska ömt och ja, det får man leva med :). Kroppen förbereder sig dessutom vad som väntar skall..

I söndags kom min svägerska förbi med en jättegullig present, en blöjtårta som hon hade utsmyckat med nallar och blommor, nappar, kläder..
Den var jättefin :), tack så mycket! <3 Och min lillasyster Gabriella köpte jättegulliga strumpor till bebisen, jag hade fått syn på dem och skulle köpa dem, men hon hann före mig..:) Tack Gabi! <3
Jag marinerade kyckligfiléer som jag stekte sedan och serverade med potatisgratäng, hemmagjord champinjonsås och stekta auberginer med äggpanering samt vitlöksbröd. Meningen var att jag skulle servera kyckligen med Creme al toum, libanesisk vitlökscreme som är gudomligt gott, men det fick bli egen hemmatillagad champinjonsås :).

Trots tröttheten och magont lyckades jag fixa allt och vi hade det jättetrevligt..



3 kommentarer:

  1. Längtar tills vi kan se vad det är för kön , det finns så fina kläder åååhhhhhh filakia kouklamou och hoppas du mår bättre idag.....

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket ännu än gång kouklamou! :-* Blir så glad varje gång jag tittar på blöjtårtan :)))).

    Idag mår jag mycket bättre tack! :)

    Puss på dig fina!!!

    SvaraRadera
  3. jaa det var så lite så. :) jag ska köpa fler grejer

    SvaraRadera