lördag, april 21, 2012

Godmorgon

Godmorgon godmorgon! Hoppas ni fått er en god natt sömn. Själv har jag sovit gott (för en gångs skull). Min morgon började 7.30, var pigg som en stock. Märker att jag inte behöver sova så mycket nu för att vara pigg. Men det kommer jag väl sakna senare då det inte förekommer tillräckligt med sömn. Men det spelar ingen roll. Jag kan ändå inte sova ut när jag vet att det alltid finns saker att göra.

Just nu tvättar jag, hade tvättid kl 10, men då jag steg upp tidigare gick jag för att kolla om någon annan tvättade. Jag passade på att lägga in tvätten så slipper jag vara i tvättstugan hela morgonen.

Idag är det inte mycket planerat än tvätt och städning och besök hos mina föräldrar och svärfar. Imorgon ska maken och jag åka till ikea för att kolla in ett par saker. Främst saker till barnet som jag vill kolla upp. Jag har en liten hörna i köket som måste fixas, det blir antingen en kryddhylla eller varför inte både kryddhylla/ vinhylla? Vi får se :)

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Hur va dina föräldras reaktion när du sa att du ville gifta dig med en grek?
    Är själv syrian gifte mig med en halv syrian men föräldrarna ville ha en hel syrian snart har vi varit gifta i 3 år de har fortfarande inte accepterat att han är halv. Undrar hur dina är?

    SvaraRadera
  2. Hej Anonym!

    Min pappa är armenier och min mamma är syrian och de har aldrig varit fästa vid att vi ska gifta oss med syrianer/armenier. De har alltid tyckt att sålänge man känner sig lycklig, så är det viktigt.

    Sedan har min pappa alltid tyckt om den grekiska kulturen, dvs när det kommer till musiken, traditioner osv. Armenier och greker är väldigt nära varandra. Så min pappa blev glad :), likaså min mor för att hon såg hur bra jag mådde och hur lycklig jag var :).

    Personligen tycker jag som att man som förälder skall alltid ge en chans till personen. Du må ha gift dig med en helsyrian, men det är inte säkert att han skulle få dig att må bra och känna dig lycklig?

    Allt är a-o. För vissa föräldrar kan det vara lite svårt att en ny nationalitet kommer in i familjen, spec. en man. Men som sagt, så länge du är lycklig och att ni mår bra så är det viktigast.

    De kanske bara tar lite tid för dem, låt dem få den tiden så kommer de också snart att inse att deras dotter är lycklig och att han är en bra man :). Hoppas allt går bra!

    Lycka till!
    Kram :)

    SvaraRadera
  3. Hej! Kan du inte berätta mer om hur du och din man träffades? och kanske lägga upp lite bilder från bröllopet? Har knappt sett hur han ser ut :p

    SvaraRadera