måndag, april 16, 2012

Fullspäckad helg

Denna helg bestod av påskfirande, besök och en massa bakning av bröd och fika :). Trots att vädret inte var på vår sida i lördags, så vände det i söndags och det var hur skönt som helst. I lördags jobbade jag 10-16, åkte hem för att fixa mig, sedan åkte vi hem till min kusin Caroline. Vi hade det hur trevligt som helst och pratade om allt möjligt. Det var bara vi tjejer denna gång, så ni kan tänka er hur mycket snack det blev. Vi pratade bla om förlossningar, hur man upplevde förlossningen och hur det kan skilja sig från kvinna till kvinna. Trots skräckande förlossnings historier känner jag att dessa inte påverkar mig alls, utan tvärtom. Jag ser verkligen fram emot att träffa mitt lilla hjärta som är ett stort bevis på vår kärlek :). Längtan är obeskrivlig <3

Jag skulle visa upp presenten jag köpte, men glömsk som jag blivit så glömde jag fota allt. Vi alla var uppe i stora varv bland snacket, så det blev dessvärre bortglömt, sorry! Men har ändå lyckats hamstra till mig några bilder från en hemsida. Det är exakt samma porslin, men i annan färg. Färgen heter plommon och passar så mycket till vit, grå, brun, beige inredning.


Dessa skålar fick hon i plommonfärg, som är lila-aktig

Detta är färgen som kallas för plommon


Samt denna fina fjärilsfat i plommonfärg




Jag har själv två porslin ifrån serien Mateus, stora ostronskålen och spetsfatet.

Vid 23.00 tiden kom maken och min svägerska för att plocka upp mig för att sedan åka till grekiska kyrkan. Som tur den fick vi plats inne i kyrkan, men sittplatser var att glömma. Vi fick stå under hela gudstjänsten som höll på i ca 1 h, men det var ingen fara. Som tur hade jag ett bra stöd och mjukt, min underbara man hihi =)
(Sagapo para poli <3)
Vi stod längst bak, ganska nära utgångarna, så det var skönt när folk öppnade dörrarna, så kände man hur det vädrades. Det var så mycket folk att vissa stod utanför för att kunna delta i gudstjänsten. Men mysigt var det i alla fall med all levande ljus och dämpad belysning.




Här ovan ser ni lyktan jag hade med mig som jag tände ifrån lågan som biskopen välsignade. Detta tog jag med hem till mina föräldrar efter och därifrån tände jag ett ljus som fick följa med oss hem :). Sedan ser ni bilden till höger hur mycket folk det fanns.

Kommer lite senare lägga ut bilder på brödet jag bakade samt fikan. Ska fortsätta jobba, slutar om ca 1 h.

Kramar :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar