måndag, april 30, 2012

Helgen

Vilket frånvarande det har varit ifrån bloggen! Det har varit fullt upp denna helg. Allt från en massa inköp till bebisen, köp av trall som maken lade i balkongen, riktigt snyggt blev det ( kommer lägga ut före och efter bilder när allt är klart), sedan har vi firat syrran som fyllde 29 år. Bakade rabarberpaj, jummy säger jag bara! Så igår blev det minsann en massa spring, värsta work-out passet. Mig gjorde det inget! :)


Sängen vi köpte var från Ikea, Gulliver, i björk. Tänkte att det ska matcha inredningen i vårt sovrum. Det som jag gillade med sängen är att den har 2 sänglägen samt när barnet själv kan stiga upp ur sängen kan man montera bort ena sidan :), 3 i 1 kortare sagt :).
Sedan var jag inne i Chilli och kollade efter något till syrran. Senare mot kvällen blev grillning :), hade dock inte skadat om det var lite varmare, men ska inte klaga! 



Sängbottnen kan monteras i två olika höjdlägen.

En spjälsida kan monteras bort när barnet blir större och själv kliver i/ur sängen

I lördags köpte mamma en massa påslakanset både för vagn/vagga samt spjälsäng, hur söta som helst :). Blev ett inköp av sänghimmel, men behöver dock köpa ett stativ till.
Så det blir nästa köp. Sängen kommer vi inte montera ännu, utan det får vänta. Nu är det bara skåpet som vi måste fixa, så som småningom kan jag börja sortera kläder och skor :).

Skönt det skall bli imorgon med en ledighet. Enligt smhi.se och klart.se så skall det bli toppväder imorgon. Jag hoppas på det för imorgon blir det en massa grillning. Har bjudit över vänner och familj, så idag blir det bakning och förberedning inför imorgon :), få se vad som ska bakas.



Hörs senare!
Kramar :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar