fredag, augusti 31, 2012

Magen vecka 39



Jag har lagt märke till hur magen sjunkit mer och mer och känner mer sammandragningar. Nu är  det knappt någon tid kvar, nu är det upp till bebisen när han/hon vill komma :). Maken längtar och är så ivrig att han alltid ringer från jobbet och frågar om jag känner något :)

Första gången är alltid en underbar  och speciell upplevelse för den blivande mamman och pappan. Jag längtar något otroligt nu och  känner mig knappt orolig.

Skötväskan (tillfällig då jag inte hittat en fin och praktiskt) och min väska är packade och klara.  Vi är redo och väntar på vårt lilla hjärtas ankomst :). Det kanske blir sista magbilden jag lägger upp eller så kommer en ytterligare bild upp, vi får se :)

Här nedan kommer en beskrivning om den veckan jag befinner mig i:


Nu är du 39 veckor gången (eller gravid i 40:e veckan, om du föredrar att räkna så). Om du sitter vid din dator och läser detta, har du förmodligen inte fått din bebis ännu. Ingen överraskning, direkt – bara fem procent av alla bebisar föds på sitt 'förlossningsdatum'. De flesta gynekologer och barnmorskor anser inte att du gått över tiden förrän minst två veckor senare. För din skull kan vi förstås hoppas att du slipper vänta så länge. Tills dess kan du tillbringa tid med din partner eller dina andra barn, om du har några. Du kommer att vara glad att du gjorde det när bebisen väl kommer. Barnmorskan vill träffa dig och eventuellt ta ett urinprov denna vecka. 

Genomsnittsbebisen väger ungefär 3,5 kg.



Text- och bild lånad från Babycenter,





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar