onsdag, augusti 15, 2012

Grattis Farmor på din födelsedag och namnsdag

Shnorhavorank nery arrka lavaguyn tatikin dzer tsnndyan anuny ton. Aysor duk piti dardzel 85. Husov yem  duk lav gitek, vor yes bats akayum e.

Menk sirum yenk dzez <3


Texten ovan står på armeniska.
Min farmor som gick bort 10 dec 2011 skulle ha fyllt 85 år idag. Det är hennes födelsedag samt namnsdag idag.

Jag är så glad att denna underbara kvinna närvarade på min stora dag. Ett hjärta av guld hade hon. Hon ville aldrig såra någon. Jag tackar Herren att jag hade möjlighet att hålla hennes hand till hennes sista andetag..

Vila i frid Nano <3

Jag trodde att inlägget publicerades tidigare. Provar igen..

4 kommentarer:

  1. undrar bara vilket land du och din man är ifrån?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min man är grek (född i Sverige) och jag är halvsyrian och halvarmenier, också född i Sverige :).

      Radera