torsdag, augusti 02, 2012

Magen vecka 35

Kan inte förstå hur snabbt tiden har gått. Det är ca 5 veckor kvar (+ 2, -2).
Minns när jag hade på mig denna tunnika i början av min graviditet, knappt att det syntes något, men nu, BAAM haha! Men det är underbart skall ni veta. Tanken av att vi snart får träffa och hålla i vår skatt är obeskrivligt och vi längtar mer och mer för varje vecka som går <3<3<3. Imorgon jobbar jag min sista dag innan jag går på semester och mammaledighet. Äntigen!!! Har en massa saker som måste göras och roligt kommer det att bli. Massa saker som skall köpas in..

Här nedan kommer som vanligt en liten beskrivning om veckan jag befinner mig i:

Nu är du 35 veckor gången (eller gravid i 36:e veckan, om du föredrar att räkna så). Nu har din bebis inte mycket rörelseutrymme. Det är så trångt därinne, att den kanske inte rör sig lika mycket längre. Bli inte förvånad om du ser konturen av en arm, armbåge eller ett knä under huden på din mage när bebisen sträcker på sig! Eventuellt har bebisen nu lagt sig med huvudet nere i ditt bäcken redo för förlossningen – men vissa bebisar, särskilt om du fött förut, fixeras inte i bäckenet förrän förlossningsarbetet börjar. Barnmorskan vill träffa dig denna vecka.

Det mesta av bebisens fysiska utveckling är redo inför födseln.

Bild- och text lånad från babycenter.



Ha en underbar solig dag! Massa kramar




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar