tisdag, augusti 14, 2012

Helgen som varit


Hej på er alla fina! Hoppas allt bra och att ni haft en toppenhelg. I lördags var vädret toppen och det tackar samt bugar vi för. Jag hade verkligen hoppats på bra väder i lördags för att vi hade planer att sitta ute. Har inte världens största 2a, så det skulle bli liteeee trångt om vi alla skulle sitta inomhus. Men som man brukar säga: "i ett stort hjärta finns alltid mycket plats". Fint ordspråk!

Maken fyllde år i fredags och jag ville jättegärna ut och fira, sätta oss ned i någon restaurang och äta något gott, men maken jobbade, så det blev inte av :(.

Jag tyckte i alla fall att det skulle bli trevligt att ha kräftskiva och samtidigt fira maken, så det gjorde vi.

Det var makens familj och min familj. Maken ska fira med sina vänner nästa vecka.

Det bjöds på kräftor, smörgåstårta med lax- och räkor, kallskuret, ostbricka och desserter. Allt smakade toppen, dock hade jag önskat att smörgåstårtan var lite krämigare. Men den blev uppäten i alla fall haha.



Kallskuret, olika kex, olika ostar

Brie, färskost med gräslök, cambert (getost)


Salami, Prociutto, Rostbiff, Mortadella

Olika kex till

Kräftor såklart dekorerad med krondill

Smörgåstårta med lax och räkor.


Lillsyrran bakade chokladkaka och min äldre syster bakade ananaspaj, mums vad gott allt blev!

Makens favorit, frukttårta

Min present; Piké från Ralph Lauren och Tommy Hilfinger. Härliga färger..



















3 kommentarer:

  1. Oj oj oj ser riktigt mumsigt ut, duktig du e :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi tack så mycket söt! Väldigt enkelt :). Det mesta var färdigköpt. Funderade på att göra olika meza, men med tanke på att vi skulle sitta ute, så fanns risken att det skulle bli "dåligt" på grund av värmen.
      Alla blev mätta och belåtna, det räknas! :)
      Kramar

      Radera
  2. Ja men du ska ändå ta åt dig äran, ser riktigt gott ut så jag förstår att alla va belåtna:))) hoppas att allt e bra me er o magen!!

    SvaraRadera