fredag, augusti 17, 2012

Gårdagen + matlagning



Igår åkte mamma och jag somsagt in till stan för att kolla in lite saker. Jag var mest ute efter en skötväska.
Did i found something? NO :(. I hela Åhlens hade de bara två skötväskor och fy vad fula.

Har fått lite tips om att kolla in några hemsidor och butiker, så skall göra det. Istället blev det shopping till min lilla bebis från mormor :). Jättesöta :). Vi var förbi syrrans jobb och överraskade henne :)

Det känns jätteskönt att få komma ut och planera själv när man vill göra något. Men efter att jag kom hem igår kände jag mig helt slut. Hade jättesvårt att somna inatt, hade en massa sammandragningar/förvärkar. Jag har börjat känna en stickande känsla mot den "nedre" delen. Kan vara kanske att barnet börjar fixera sig :).


Imorse var jag och handlade lite hem. Maken blev sugen på en maträtt som jag håller på att tillaga. Ingen maträtt som tar 30 minuter. Bara koktiden är i ca 2,5-3,0 timmar. Nu undrar vad det är som tar så lång tid att koka. Jag lagar nämligen oxsvans med bamie (okra). Oxsvansen har en lång koktid. Anledningen till detta är så att köttet skall bli mjukt och saftigt. Till detta kan man servera ris eller burgul. Jag föredrar burgul.

Maträtten är väldigt enkel att tillaga. Det är bara att det tar sin tid. Jag har aldrig tillagat den själv, utan har alltid haft mamma brevid mig så att jag lär mig hur den tillagas. Idag blir det all by myself :) få se hur resultatet blir :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar