torsdag, maj 31, 2012

Magen vecka 26

Idag går jag in i vecka 26. Jag märker att magen växer mer och mer vecka för vecka. Men jag känner dock inte att det är börjar bli tungt eller så. Känner mig fortfarande lätt i kroppen.

Jag sover inte lika bekvämt och behöver vända och vrida mig om några gånger tills att jag hittar mig en bekväm sovställning. Min make brukar ändå ligga ganska tätt intill mig och krama om mig, så det är mysigt och tryggt och ett bra stöd :)


Nu är du 26 veckor gången (eller gravid i 27:e veckan, om du föredrar att räkna så). Din bebis hörselnerver blir allt känsligare och om den blivande pappan pratar med bebisen nu, kommer den eventuellt lära sig känna igen ljudet av hans röst. Ju mer bebisen hör pappas röst redan i livmodern, desto mer lugnande inverkan kommer den att ha när bebisen har kommit ut. Högläsning för den blivande mamman, kanske? Det kan vara skönt för pappor att delta, eftersom det hela börjar kännas mer och mer verkligt nu.

Bebishull börjar byggas upp under huden.
Texten är tagen ut babycenter.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar