söndag, maj 13, 2012

Helgen som varit

Hej på Er och ursäkta för dålig uppdatering.
På grund av trötthet så har bloggen fått stå stilla :(. I söndags grillade vi ute i det underbara vädret. Svärfar, mina föräldrar, syrran och hennes barn kom över :). Det var jättemysigt och allt smakade så gott! Jag lyckade få in mig en hamburgare med ALLTING PÅ, bokstavlingen! Fick tillslut äta med kniv och gaffel haha. Min make gjorde hamburgarna av nötkött, sedan fanns det färdiga kycklighamburgare och olika kryddiga korvar.
Det härliga var frukten, Mmm. Känner verkligen att sommaren är här med all dess goda frukt. Jag längtar till säsongen då det är dags för vattenmelon, runt juli/augusti månad.

Igår var jag på ett snabbt besök hos barnmorskan, hon kollade mitt blodtryck och och kollade sockervärdet. Allt såg jättebra ut. Hon mätte dessutom min livmoder och det bästa av allt, vi lyssnade på barnets hjärta! <3 Vilken underbar upplevelse. Kommer aldrig att glömma det där ljudet :).

I övrigt ser allt jättebra ut. Min barnmorska är hur gullig som helst. Blir så lugn av att sitta och prata med henne och man ser verkligen att hon älskar det hon gör. Känns tryggt för en gravid kvinna att få ett sådant bemötande.

Idag är det work 08.30-20.00, likaså imorgon. På torsdag är vi lediga, hoppas på fint väder, då blir det grillning :). Jag kan rösta för grillning varje dag :D

Ha en underbar dag!
Kramar :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar