tisdag, maj 29, 2012

Restaurang

I lördags gifte vi oss borgligt. Vi blev make och maka :). Makens efternamn har jag tagit som jag tidigare nämnt.

Efter att vi var på stadshuset åkte vi till restaurang Kozina, en grekisk restaurang på Söder.

Maten och efterrätten var jättegoda. Jag beställde scampi och till detta serverades risotto med hackad sparris medan maken beställde in gös och till de serverades färskpotatis. Båda var sugna på fisk-och skaldjur. Gös fick jag dessvärre inte äta pga kvicksilver halten som är skadligt för barnet. Till efterrätt fick det bli ugnsgratinerad hallon med vitchoklad.

Efter restaurangbesöket åkte vi hem till min svägerska och kollade på Eurovision. Efter Eurovision åkte vi hem där maken och jag avslutade kvällen med levande ljus ute på balkongen. Mysigt var det! :)


Min varmrätt som jag beställde. Scampi lindad i bacon med sparrisrisotto och parmesan. Super! :)
Makens varmrätt. Gös med en kräfta som dekoration. Till detta serverades färskpotatis med någon syrlig sås.
Hemlagad baklawa som maken valde
Vitchokladgratinerad hallon med vaniljglass. Mmm. Mäktig var den, men samtidigt fräsch..
Vår avslutning av kvällen ute på balkongen med levande ljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar