lördag, maj 19, 2012

Underbar dag

Åh, vilken underbar dag det har varit med en toppen start på morgonen. Steg upp vid 08-tiden, gick ner till tvättstugan, lade in tvätt. Efter att tvätten var klar begav sig maken och jag iväg till Sturebadet i haga för en avkopplingsdag. Detta behövdes verkligen och kommer se till att vi besöker flera spa-anläggningar för avkoppling.

När vi kom dit så var det helt tomt, maken och jag hade poolen helt för oss själva. Självklart blev det lite bus och lek i poolen, jag blir alltid som barn när jag hoppar i poolen, ska alltid stänka vatten, men maken gav igen och vällde värsta vågen över mig haha.

Vi började med motionsim i ca 30 minuter, sedan gick vi upp och satte ner oss i en relaxhörna och tog det lugnt lite grand innan vi bestämde oss för att äta lunch. Maken och jag valde att äta hälsotallrik, där min bestod av räkor och makens med kyckling.

Efter maten fick det bli lite efterätt som bestod av jordgubbssmootie, frukt och nötter.

Efter någon timmes vila i relaxhörnan så hoppade vi in i poolen igen och simmade oss några längder. Sedan blev det dags för att gå upp och röra sig mot bastun. Där tog jag med mig en vattenflaska då det är viktigt med vätska då det är varmt. Åh, det var toppen! Kände verkligen hur mycket kroppen behövde detta.

Avslutningsvis vill jag säga att det verkligen var en dag jag sett fram emot :)













2 kommentarer:

  1. Va mysigt väntar fortfarande på kärleks historien

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maken och jag träffades ute en kväll och då var det inte via kontakter eller så. Efter det började vi träffas intentivt och därav ledde det till där vi befinner oss idag :). Det är de jag kan dela med mig :).

      Radera