fredag, juli 20, 2012

Tips för torra och sköra läppar!

Den senaste veckan har jag haft problem med läpparna då de varit väldigt torra och sköra. Anledningen till detta vet jag inte, men det måste ha något med graviditeten att göra. När det gäller mina läppar så är jag väldigt mån om dessa och ser alltid till att använda produkter som ökar cirkulationen samt tillför fukt och ett bra skydd.

Under vinterperioder kan jag känna att man som mest behöver ta hand om läpparna på grund av kylan. Men problemen kan dyka upp närsom egentligen.

Så som man måste skrubba kroppen från döda hudceller, likaså behöver läpparna skrubbas lite då och då.

Den skrubben jag använder mig av (och som jag älskar) heter Clarins Extra-Firming Lip & Contour Gentle Exfoliator

Efter att ha skrubbat läpparna smörjar jag sedan in dessa med Elizabeth Arden Eight Hour Cream, med andra ord mirakelkräm. Kan användas till alla områden, till alla problem. Allt från uttorkning, munsår, myggbett, you name it!

Vill ni ha mer information om produkterna, klicka på bilderna så kommer ni till en mer fördjupad produktbeskrivning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar