tisdag, juli 03, 2012

Föräldrarutbildning

Inte många minuter kvar till att maken plockar upp mig från jobbet. Vi ska nämligen på vår första föräldrarutbildning, ska bli så spännande. Dessvärre missade jag första utbildningen på grund av sjukdom :(, men det ska inte vara någon fara meddelande barnmorskan. Hon kommer att gå igenom allt med mig vid när jag har tid nästa gång :)

Det som de brukar gå igenom på föräldrarutbildningarna är att visa hur en förlossning går till (tror att man får se en video), de pratar mycket om förberedelser inför förlossning. Blivande pappor får gärna vara med då de får veta hur de kan vara ett stort stöd :). Sedan är det någon profylaxutbildning (förebyggande).

Med eller utan utbildning så vet jag att mitt hjärta kommer vara ett stort stöd <3. Det är han alltid..

Det ska i alla fall bli intressant!

Kramar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar