onsdag, juli 04, 2012

Gårdagen

Godmorgon!

Som jag berättade igår skulle maken och jag på föräldrarutbildning. Det var som jag förväntade mig. Det som barnmorskan berättade, jag visste det mesta då jag alltid frågat mamma om det mesta. Sedan har min syster ( den äldsta ) två döttrar, där har man sett hur saker och ting har gått till.

Men det kändes ändå kul att få vara med och träffa andra blivande föräldrar, höra vad dem har att säga osv.

Det barnmorskan nämnde var bl.a. modersmål. Hon tyckte att har man ett annat modersmål än svenska, så ska man prata med barnet det språket. Det är nyttigt för barnet samt att det är en stor vinst i dagsläget att kunna flera språk.

Så förvirrad vårt barn kommer att bli av alla språk, men om vi har lyckats lära oss, så ska det inte vara något problem :). Själv är jag uppväxt med 3 modersmål utöver det svenska språket.

Det blev ingen förlossningsvideo då barnmorskan sa att den är gammal och har väldigt dålig kvalité. Hon tycker att den är inte mer speciell än något annat videoklipp som man kan hitta ute på nätet.

Kramar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar