torsdag, juni 28, 2012

Magen vecka 30

Nu är du 30 veckor gången (eller gravid i 31:e veckan, om du föredrar att räkna så). Bebisens lungor och matsmältningssystem är nästan färdigutvecklade, vilket innebär att den har stor chans att klara sig bra även om du skulle föda i förtid. Forskare tror att bebisen redan kan se, men ingen vet riktigt hur bra. Det börjar bli trångt inne i livmodern så när bebisen rör på sig märks det tydligt! Inom ett par veckor blir det, för dig som vill, aktuellt att delta i en föräldragrupp.

Text samt bild tagen ur babycenter

2 kommentarer:

  1. Hej Tamara, hur mycket har du gått upp nu? Känner du att du får ont i ryggen och har svårare att sova? Jag börjar känna mig allt tyngre är i vecka 31, några dagar efter dig =)..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej på dig! :)

      Hittills har jag gått upp 14 kg och det börjar kännas tungt och tungre lär det bli =). Men viktigast är att barnet mår bra :).

      Jag har problem med foglossningen nu och kan knappt gå och ont får jag när jag sover. Svårt att hitta en riktigt bra sovställning, måste placera flera kuddar överallt för att ha ett bra stöd. Hur mår du annars? =)

      Åh, vad kul! Du får gärna titta in hit och berätta hur allting gick. Önskar dig ett stort lycka till :)

      Kramar

      Radera