måndag, juni 18, 2012

Helgen som varit

Denna helg har det varit fullt upp, därför har jag tyvärr inte hunnit sätta mig ner för att skriva lite inlägg. Ska passa och skriva lite nu när möjligheten finns.
I fredags var jag ute med jobbet, vi åt middag på Tvärsöver, som stället heter, ligger mittemot La Cucharacha. Mmm, så gott allt var. Älskar tapas, eller snarare allt som har med plockmat att göra :)

Servitrisen visste vart hon skulle placera bläckfiskringarna, där jag satt! :) Jag var så hungrig så det satt perfekt.
Vi hade det jättetrevligt! Jag ville stanna mer för att kolla på fotbollsmatchen Sverige- England, men var för trött, så jag rörde mig hem.
Tittade förbi mina föräldrar en stund, sedan åkte jag hem och tog det lugnt. Maken var inte hemma, han var ute med sina vänner, så jag fick krypa ner i sängen själv, somnade på än gång!


I lördags var vi på bröllop. Min kusin gifte sig och festen var på Mona Lisa, i Södertälje. Där stod vi och hade världens underbaraste kväll för inte så länge sedan. Vi hade vår bröllopsfest på Mona Lisa. Hade det jätteroligt, dansade på. Slutade med att jag tog av mig mina klackar, inget skulle få hindra mig inte ;). Men jag fick lite ont i fötterna dagen efter. Tyvärr hann vi inte få minneskortet, så systemkameran fick inte följa med :(


I söndags åkte vi och besökte min underbara vän Melissa, som driver bloggen Mellose. Hon fick barn i februari och igår fick vi äntligen träffa den underbara prinsen :). Vi hade det lika trevligt som alltid, pratade om allt möjligt. Melissa har jag känt i ca 11 år och jag är så glad över att ha en sådan underbar vän i mitt liv och att vi fortfarande har en fin kontakt med varandra. Hela helgen med andra ord har varit underbar :).

Nu förstår ni kanske varför jag inte hann med mina Hallonmacarons som jag så gärna ville testa att baka. Det får bli en annan dag helt enkelt. Idag är det jobb 11.30-20.00 som gäller, sedan plockar maken upp mig.

Ha en fin dag! Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar