fredag, juni 22, 2012

Glad midsommar

Vilken härlig dag det har varit! Solen har varit varm , härlig svalkande vind, perfekt för en grilldag :). Och ni vet vad jag tycker om grill :) haha

Igår efter kalaset så åkte vi och handlade det sista, sedan kom vi hem och satte igång med förberedelserna. Det marinerades lammracks, kycklingvingar, souvlaki ( fläskbitar) och bifteki ( blandfärs ). Mmm, vattnas alltid i munnen varje gång.

Sedan blev det grillade grönsaker, bojordi ( grillad fetaost röra med chillifrukt ).

Till efterrätt blev det crème brule med plockade hjortron som jag gjorde och oreo cookies tårta som min underbara svägerska stod för.

Vi hade en jättefin dag!!

Hoppas ni alla mår bra och haft en fin dag!

Nu blir det Grekland-Tyskland match ;) heja heja Hellas!!!! Pamee lada!!!

Ps bloggar via min iPhone, felstavningar kan förekomma samt bilderna kan hamna i oordning ds

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Vilket recept vill du ha? Till marineringen? :)

      Kram

      Radera
  2. Ja, marinaden till dom olika kötten..samt hur du gjorde med sockret över crème brulen
    ..:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite senare idag kommer det upp ett inlägg om marinaden :).

      Det sockret jag använde mig av var farinsocker, det lade jag över brulén och använde mig av en gasbrännare. Sockret bränner man gärna innan servering, så blir det knaprigt :)

      Gasbrännare går att köpa hos Cervera och själva gastuben kan man köpa hos Clas Ohlson :)

      Lycka till! =)

      Radera