torsdag, november 01, 2012

Dag 5

Är inne på dag 5 och är superförkyld :(. Vi vaknade här hemma för ca 1 h sedan. Lillan ligger på soffan och jollrar medan jag får i mig lite antioxidanter. Blev ingen sömn för min del. Massa hosta och näsan rann hela tiden.

Trötta jag var inne i apoteket i tisdags. Med full säkerhet tar jag ZYX i handen och tror att jag verkligen får äta dem. Med tanke på hur trött jag var föll det inte för mig att ändå läsa om jag får äta dem med tanke på att jag helammar eller ammar över huvudtaget.

När jag väl kommer hem tänkte jag; "Jag kan väl läsa bipackdelseln". När jag väl gör det står det att man inte får äta ZYX när man är gravid och ammar. Gaaaah!

Om någon timma ska jag till apoteket och köpa mig allt jag kan få med mig. Kommer att passa på att fråga vilka receptfria tabletter och läkemedel man får ta när man är gravid och ammar så kan jag skriva det i ett inlägg här så att när det blir aktuellt för er så har ni allt här :)

Kram så länge!!!

1 kommentar: