onsdag, oktober 31, 2012

2 månaderskontroll

Idag var jag och min lilla familj på Angelinas 2 månaders kontroll. Allt gick jättebra och Angelina blev godkänd på alla kontroller som gjordes.

De kollade höfterna, benen, nacken, lade henne på mage och kollade att hon höjde upp nacken vilket hon gjort sen hon var 2 veckor gammal. Min tjej börjar tidigt :).

Är så glad att allt gick bra och att hon mår bra.

Efter kontrollen åkte vi och handlade in en livsmedelsbutik som ligger i Vårberg. De hämtar grekiska varor och varor som maken gillar.

Det blev en massa inköp därifrån.

På tal om något annat så fick lillan en massa mjölkskorv (gnejs) och i början smorde jag in huvudet med olivolja. Det hjälpte lite grand men de blev bara mer och mer. Barnmorskan rekommenderade mig därför att köpa en kräm speciell mot mjölkskorv. Denna kräm heter SALSY-VASE och är superbra. Jag smorde in hennes huvud och lät det vara i ca 4 h. Efter det badade jag henne och tvättade håret. Efter det tog jag en mjuk borste och kammade igenom håret och då följde det mesta av mjölkskorven med. Super! Hon kliar mycket mindre dessutom.

Salsyvase salva 1% används för behandling av mjölkskorv i hårbotten på spädbarn. Salsyvase 1% verkar uppmjukande på överhudens hornlager.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar