tisdag, november 20, 2012

Kollar tillbaka

Härom dagen satt jag och kollade tillbaka på min graviditet. Åh, det var verkligen en underbar tid! :)
Jag minns inte alls att det var en jobbig tid. Dag för dag blev bara mysigare och mysigare :).

Visst hade det sina stunder då man hade ont och kunde knappt gå, men det tänkte jag inte så mycket på. Måste ha varit tack vare jobbet. Hade jag suttit hemma hela tiden så att jag tänkt på foglossningen mer och det hade nog slutat med att jag skulle få mer ont av att tänka på smärtan hela tiden.

Jag tyckte att det var nyttigt att hålla igång på ett eller annat sätt. Missförstå mig inte, visst ska man vila och ta det lugnt, men att sitta stilla allt för mycket är inte bra heller.

När jag ser tillbaka kan jag ångra mig lite att jag inte höll igång med träningen lite mer. Jag borde ha tagit vara på de dagarna jag hade tid, men ibland kände man att man inte ville göra något.

Jag hade redan tillräckligt mycket på jobbet där jag kunde jobba dubbla pass flera gånger i veckan, så ibland ville jag bara stänga av och inte göra något annat än att bara vila på min lediga tid.

Men jag har insett i efterhand efter förlossningen att det skulle göra så mycket! Så ett tips till er som är gravida eller som en vacker dag funderar på att skaffa barn, håll igång med motta, sålänge ni mår bra med andra ord! :)

Min andra halva och jag på ett bröllop! <3 Magen kunde inte stoppa mig ifrån att dansa.



2 dagar efter denna bild togs kom vår lilla prinsessa. Denna bild togs i vecka 39+2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar