fredag, april 27, 2012

Magen vecka 21+1

Igår gick jag in i vecka 21, men hann dessvärre inte lägga in ett inlägg på detta då jag var jättetrött. Haft en tuff vecka med många timmar på jobbet. Jobbat 8.30-20.00 i hela 2 veckor, tufft säger jag bara.

Kroppsmässigt har jag inte känt mig trött, men däremot trött i huvudet. Men snart är veckan över och nu väntas en utvilande helg :).

Min bebis är ca 19 cm långt mellan huvud och stjärt och väger ca 500 gram. Barnet har nu sitt egna dygnsrytm.

När jag ligger och pratar så känner jag hur barnet sparkar för fullt. Men när jag väl ska låta maken känna sparkarna, då händer inget, kanske för att mitt lilla hjärta inte hör mammas röst :) hihi!
Men allmänt så känner jag barnets sparkar oftare och det känns så tryggt :).

Igår kväll bjöd jobbet på middag, det blev en kebabtallrik med pommes . Det var så länge sen att det satt perfekt .Till helgen ska jag vara nyttigare. Även om jag är gravid så vill jag inte äta hur som helst, viktigt att tänka på riskerna som gravid diabetes osv. Men ibland får man ju unna sig :).

Idag jobbar jag 8.30-18.00. Efter jobbet ska jag plocka ut ett paket. Har beställt lite grejer till mig och min bebis.

Få se vad vi hittar på senare ikväll, men inga planer just nu.

Kramar

3 kommentarer:

  1. Hej Tamara,

    Vilken gravid app använder du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym,

      Appen heter Baby Gruppen. Men jag har flera andra appar som jag följer. En annan favorit heter babycenter :).

      Kram!

      Radera
  2. Hejj syrran :) jag längtar efter barnet så mycket. det ska bli kul att bli moster :) ser fram emot det :) <3 <3

    SvaraRadera