onsdag, april 11, 2012

Obeskrivligt

Godkväll!

Hoppas ni alla mår bra och fick en bra start på dagen. Själv kan jag inte må bättre än vad jag gör just nu. Kan inte beskriva hur lycklig jag är och hur tacksam jag är för saker och ting.

Finns gånger i livet då man kan tycka att vissa saker och ting suger, men det är bara att slänga allt bakom sig och gå vidare. Jag har lärt mig så mycket under de senaste åren vilket har gjort mig till en bättre människa och jag strävar alltid efter att lära mig mer och mer av livet.

Hursom hade jag ett ärende imorse och blev så glad. En massa lyckohormoner sprider sig i kroppen just nu. Finns inget jag skulle vilja ändra i mitt liv, men vill alltid se till att vara en god människa och hjälpa till och finnas där för nära och kära. Som jag vid andra tillfällen sagt säger jag det igen och kommer att säga det hela tiden, jag har världens bästa man och underbara föräldrar och familj som jag kan ge mitt liv åt! Ni är bäst!
Och mina vänner, ni vet vilka ni är <3..


Något helt annat...
Såg ett del av Hells Kitchen där Gordon Ramsey skulle hjälpa en far och en son komma överens så att de kunde driva restaurangen för att den var på väg att sjunka ned till botten. Gordon Ramsey berättade att han aldrig hann ta farväl av sin far ordentligt. Han sa ord som fastnade direkt i mitt hjärta:
" Glöm aldrig, men förlåt ".
Han menar att man ska förlåta, men aldrig glömma vad personen gjort mot dig. Det är lite a-o i det hela hur man vill tolka det.
Vi är för stolta ( inte alla ) för att inte erkänna våra fel. Sedan finns det vissa människor som bara vill förstöra och lider av en massa avundsjuka, må Herren vara med er och förlåta er för era onda tankar och att ni inte kan glädjas åt andras lycka.

Finns mycket att ta upp och diskutera kring detta ämne. Men just idag vill jag inte lägga onödig energi på personer som inte förtjänar att bli diskuterade.
De är inte värda! Usch och fy för att det finns avundsjuka människor som inte kan vara glada för andra.

Jag är en stark och självständig kvinna och det har jag alltid varit och har aldrig varit i behov av någon eller något och det kommer jag inte heller att vara.

Människor som inte kan glädjas åt andra, ett tips till er: Fokusera mer på att finna er lycka, så kommer ni att finna den! Då slipper ni minsann era gråa dagar!

Kram!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar