lördag, januari 26, 2013

Lördag

Godmorgon!

Hoppas allt bra med er denna härliga soliga dag. Kallt är det, men tycker ni inte att det härligt när solen skiner på den vita snön och himlen är rosa och fin? Jag tycker att det är underbart och man glömmer nästan bort kylan :).

Igår var vi och handlade lite småsaker inför resan, så som solskydd och hygienprodukter.
Var inne på barnens hus och gjorde en massa bra köp. Just nu har de 70% på kläder, men tyvärr inte på Lundmyr oftast Sweden ( ofcourse not ), då tror jag det redan hade varit utplockat. Men de blev lite köp av mössor, strumpor, strumpbyxor, våtservetter mm. Det som kommer att behövas.

Senare åkte vi hem till mamma och pappa och där spenderade vi vår kväll. Matade Angelina med Palsternacka/ potatis. Hon verkade gilla de, men dessvärre blev hon lite gasig,  lilla plutten. De matburkar som hon riktigt gillar är Morotspure, majspure och mangopure.  Hon har inte riktigt gillat gröt. Men jag har i lite fruktpure,  då går det ner bättre hehe.

Efter vad som sades på nyheter för ett par dagar sedan angående matburkar och gröt för barn så vill jag nästan laga egen mat. De innehåller fortfarande halter av bly och metaller. Visst, man behöver inte vara orolig säger dem, men ändå. Personligt föredrar jag att laga egen mat åt lillan, då vet jag åtminstone vad det innehåller.

Receptbok har jag och tänker göra flera portioner och fördela dem i små matburkar :) och ställa in i frysen :).

Idag blir det handel till kylskåpet. Just nu tvättar jag, så vi får höras lite senare.

Kram sålänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar