onsdag, september 19, 2012

Bvc hembesök

Hej på er!
Hur står det till? Hoppas allt väl med er.

Allt är toppen här. Kan faktisk inte bli bättre :). Idag har bvc besökt oss hemma. Bm vägde min lillsessa som gått upp 220 g. Hon följer sin viktkurva perfekt.

Barnmorskan gick igenom lite information som är viktig att känna till. Hon var hur gullig som helst.
Det roliga var att hon lade märke till vår stora canvastavla i vardagsrummet. Hon har inte sett något finare :).

Vi pratade om allt möjligt och det kändes jättetryggt att kunna föra en konversation som inte bara rör hennes arbete. Viktigt att kunna få lära känna igen bm på ett annat sätt då det är hon som jag skall vända mig till om det är något. Jag fick D-droppar som jag from imorgon ska ge till min lilla flicka.

BVC erbjuder D-droppar fram till att barnet blir 2 år gammal. Anledningen till att de måste få i sig D-vitamin är på grund av att de inte ser mycket solljus. Det finns både vattenbaserat samt oljebaserat, Jag fick oljebaserat.

På dagens schema stod det promenad, men dessvärre började det regna, så fick låsa in mig. Fick plocka undan lite hemma innan vi gick till mina föräldrar.

Nu verkar regnet ha lugnat ner sig, kanske tar mig en runda strax :).

Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar