fredag, februari 22, 2013

Snart bär det sig av..

..till varmare fronter. Imorgon fredag lyfter vi :) Har precis packat klart våra resväskor, min, makens och lillans och måste medge att det PIRRAR något otroligt mycket. Är absolut inte flygrädd, men det är bara känslan jag alltid får inför resa. Speciellt denna gång då vi åker med lillan. Lite orolig blir man då man inte vet hur hon kommer att reagera osv. Hoppas på det bästa!

Allt är nedpackat (hoppas jag) och det sista som jag ska slänga in är min sminkväska. Det är så typiskt att man alltid lyckas komma på något sista minuten eller så glömmer man bara att packa ned något. Men jag tror att jag fått med det viktigaste för lillan i alla fall. Mat, ersättningar, mediciner och allt det där är nedpackat. Jag har läst att det finns bra barnblöjor i Thailand, men har ändå tagit med mig, man vet aldrig
Just nu håller jag på att tömma bilder från systemkameran och mobilen. Kommer att fota och filma så mycket som minnet tillåter ;).

Jag har verkligen sett fram denna resa så länge och äntligen bär det sig av. Vi åker som sagt till Thailand, Phuket och där skall vi vara i 2 veckor. Kommer att kunna slänga in lite inlägg från Thailand då vi har Wifi på hotellet :) och så klart Instagram också. Ni som har Instagram kan följa mig där också, jag heter tamarangie :)

Jag har fått en massa bra tips på ställen man skall besöka samt vilka restauranger som man bara måste äta på :). Sedan har vi själva kollat upp och läst på lite på vad som kan göras och hur man skall spendera sina dagar :).

Men jag är väldigt simpel av mig. För mig gäller bara SOL, VÄRME och BAD! Men i detta fall kommer jag att vilja besöka Phuket Town där de har en massa fantastiska marknader :). Jag vet att jag kommer att få övervikt på hemresan haha

Ni som har varit i Thai, om ni skulle komma på något, dela gärna med er :).

Nu ska jag stänga av! Kolla igenom det sista och sedan sova :)

Godnatt! Kramar :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar