lördag, februari 16, 2013

Loooong time ago

Hej på er!

Som inlägget säger! Det var verkligen längesen. Här har det varit en riktig sjukstuga. Alla vi tre har varit superförkylda och vår lilla ängel hade för första gången blivit förkyld. Stackars mitt lilla hjärta. Hon blev så täppt i näsan, men tack o lov så gick det bra att äta, det var inget större problem med det.

Under tiden lillan var förkyld fick hon sin 5 månaders spruta, men som tur slapp vi feber, men hon blev dock lite gnällig på grund av ömheten hon kände vid skinkorna där hon fick sprutan.

Sedan har det varit fullt upp med förberedande inför resan och planering inför dopet. Det är mycket man måste tänka på när man åker med ett litet barn samt är det mycket som måste packas ner. Men det mesta är klart och om ca 5 dagar så sitter vi på planet nu ( Om Gud vill :) ).

Var det kommer till dopet så är lokalen och kyrkan i alla fall bokad. Nu är det dekorationer som skall köpas in. Det fanns ett paket där dekorationerna ingick, men jag vill dekorera själv. Jag har lite svårt att förlita mig 100 % på andra när det kommer till dekoration. Det är alltid något som inte blir som man hade kommit överens om, därför vill jag gärna fixa allt själv :).

Dopklänning med skor, väska där allt skall bevaras, favörer skall gudföräldrarna ordna, så den biten behöver jag inte tänka på, men allt annat som rör festen. Det är liten saker till som kvarstår, men tiden finns.

Det var inte så länge sedan jag hade mina fina vänner över. Aminata med sin dotter Julia och Marie. Angelina  älskar när vi har gäster på besök, speciellt barn och hon vägrar sova. Hon vill bara leka och skratta massor.

För er som inte vet så bloggar min vän Cigdem också, där kan ni följa hennes vardag och hennes supergulliga familj <3


Här är Angelina med finaste Aminata och Julia. De kom och träffade Angelina dagen innan min vän Cigdem och hennes son Eser kom över.

Så synd att denna bild blev suddig, men Angelina gav värsta smilet så fort vi lade henne brevid Eser

Det var så roligt att de hur de satt brevid varandra och ibland visste de inte om varandra haha

Angelina och Eser höll varandra i handen, kul att vi lyckades få det på bild :)

Sötnosen Eser sjöng mycket, han kanske kände att det var en flick-bebis i närheten ;) och ville impa hihi 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar