måndag, mars 26, 2012

Speciell dag för oss

Idag så var det en mycket speciell och oförglömlig dag för min  man och jag. Vi var på ultraljud för första gången och fick träffa vårt lilla liv. Känslan är obeskrivlig och samma sekund jag fick syn på det lilla livet som växer inom mig, kunde jag inte hålla tillbaka mina glädjetårar. Jag är så lycklig att jag inte hade önskat mig något annat liv. Jag har världens bästa man, som alltid har varit där för mig och som stöttar mig oavsett vad. Jag känner mig trygg för att han förstår mig och vad jag kommer att gå igenom. Jag kommer inte oroa mig sällare jag har min man vid min sida <3, S'agapo para poli!

Inatt hade jag lite svårt att sova vilket gjorde att det blev tufft att stiga upp ur sängen i morse, men tanken att vi skulle få träffa vår bebis fick mig att springa upp hihi.

När vi väl kom dit fick vi sätta oss en liten stund och kort därefter blev vi inkallade. Jag kände omedelbart hur pulsen började slå snabbare. Måste medge att jag var lite smånervös innan :).

När vi väl satte oss ner och när barnmorskan utförde ultraljudet och när jag väl fick syn på vår bebis för första gången, just den känslan är lite svår att förklara..

Till en annan sak, jag trodde hela tiden att jag var beräknad i augusti (mellan 16-21 aug) för detta fick jag veta när jag besökte barnmorskan för första gången, men det kan vara lite svårt att hålla exakt koll på när min första dag för mensen var, speciellt för mig då jag just i den perioden hade det väldigt jobbigt.

Enligt ultraljudet är jag beräknad 6e september :), ca 2 veckor efter utsatt tid, så det är inte en jättestor skillnad. Men det är så komisk att man trott hela tiden att man befunnit sig i en vecka som inte man gjort. Nu fick jag ändra alla datum på appar och bloggen hehe.

Jag har funderat på att boka tid för 3D, men är inte jättesäker på det än, vi får se. Men det är hur häftigt som helst..


Denna bild är tagen ur hemsidan TITTUT. Den enda kliniken som använder sig av ultraljud kombinerad med 2D/3D/4D teknik.

Kramar!

1 kommentar:

  1. asså gud så kul vill veta vad det blir <3 <3 så man kan börja köpa kläder

    SvaraRadera